亂世中如何自處

Kaming
Feb 19, 2021

--

我估我由雨傘運動開始,已經不斷問自己呢個問題。另一個問題就係,如果有神,點解神唔幫手呢? (當然仲有9萬幾個問題, 例如: 班hihi幾時落地獄, etc)

any肥, 開首呢個我問左自己好幾年既問題,最近我覺得有人答到我。呢個人就係佢地:

好青年荼毒室,之前有睇過佢地既書, 但係真正開始固定睇佢地既片, 係嚟左英國之後先開始。最初,天真地以為,離開左香港,唔聽唔睇就唔會諗,就唔會有苦惱。事實係,的確,睇少左聽少左係感覺舒服D。但係, 唔理唔代表唔存在,同理,離開唔代表同個地方完全切割。反而,會諗得更多。

窮則獨善其身,達則兼善天下

豬文話, 佢最近先深刻體會呢一句來自<孟子>的說話。

先解解呢句說話: 「窮」,指不得志,或遇上逆境。「達」,指得志,或處於 順境。 全句的意思是:當我們鬱鬱不得志,遇上人生逆境時, 要做好自己本份,修養品德;到人生得意,處於順境時,就 要發揮所長,多做有益社會大眾的事。

咁既解法, 係好大路亦好正路。豬文就話, 佢覺得喺而家呢種逆境,如果我地將個目標, 唔係話下下都要打大佬, 而係set做如何做好每日既自己,每日都要俾昨日既自己做得更好。豬文有句講得特別精闢:”無論你遭逢緊D咩痛苦或傷害,都無人可以step into你個self cultivation(自我修養)既道路上面。甚至嗰D係會令你成為更好既人…如果你個人生目標,唔係focus在個世界係咪改善左,而係放喺自己係咪成為一個更好的人的話呢,真係無人可以阻止你。”

呢段短短的直播精華,係近呢幾年我聽過,關於亂世中如何自處中,最有說服力嘅說話。喺大部分宗教都解答唔到我呢個問題既情況下,居然係孟子令我稍稍釋懷。

多謝孟子。多謝豬文。多謝荼毒室。

--

--

Kaming

橘貓愛好者 持有二4人格 擅長面不改容式喝醉 自練跑之後放棄薯片 期待一天睡夢中安詳離去